România are marele talent de a se mișca atât de încet încât evoluția este sesizată ca involuție raportându-ne la viteza de dezvoltare a statelor pe care le adorăm, cel puțin din punct de vedere turistic.
România NU participă la Târgul de Turism de la Berlin pentru că, ȘOC, procedura de la achiziții este prea complicată. Cei care trebuiau să se ocupe de procurarea standului aveau DOAR o lună și jumătate la dispoziție, iar asta era imposibil.
Cum își pun angajații statului piedici singuri, pe banii și imaginea României?
Au creat o procedură atât de complicată privind achizițiile încât pentru un banal stand este nevoie de o perioadă de timp mai mare decât ar necesita chinezi ca să construiască un cartier sau un oraș.
Ce este Târgul de Turism de la Berlin?
Un fleac! Doar cel mai mare târg de turism din lume. Dar nu-i bai, România niciodată nu a știut să stea la cea mai importantă masă a turismului mondial. Practic ce să facă statul Român acolo unde nu știe să se descurce? Acolo sunt aproape toate celelalte țări ale lumii. Adică aproape tot mapamondul are proceduri mai ușoare și oameni mai implicați.
Tot mapampondul, cu excepția celor extrem de slabi!!!
Culmea este ca pe tot acest mapamond nu sunt prea multe țări care au în acest an vreun oraș desemnat capitală a ceva, a orice ar fi acel ceva, noi avem o Capitală a Culturii Europene.
E bine că o avem noi, că doar nu trebuie să o promovăm, e a noastră și să o ținem bine ascunsă, zic!
Au nevoie antreprenorii din turismul românesc de incoming?
Întrebarea era retotică. Raspunsul putea fi ironic, dar nu are sens, oricum cine ar trebui să priceapă nu o va face.
Toată România are nevoie de incoming! Turismul are efect asupra celorlalte industrii. Turism este doar vârful de lance.
Acolo unde se face turism responsabil toată lumea are de câștigat înclusiv statul.
Dar în ecuația aceasta dacă cel mai important pion, adică statul, nu își înțelege interesul, toată lumea pierde.
Frumoasă țară, păcat că-i locuită, era o vorbă și încă este.